Kitty ska få bebisar!

Imorgon är det exakt nio veckor sedan hon blev dräktig. Nio veckor är så länge katter brukar vara dräktiga.

Jag antar dock att det funkar som med människor, att det kan komma några dagar tidigare eller några dagar sent.

Som ni kanske vet brukar hon sova i mitt rum ganska ofta om dagarna, då det är lugnt och barnen inte får gå in och störa henne här. Så vi har varit lite oroliga för att hon ska föda på min säng eller något, så de senaste dagarna har jag varit extra noga med att ha dörren stängd, så det inte blir några överraskningar när jag vandrar in nästa gång.

Alldeles nyss stod hon och mjauade utanför, och jag tänkte typ "ok, nu är det dags", och öppnade dörren för att kolla var hon var. Snabbt som attan sprang hon in under min säng, där hon inte brukar vara, men katter gillar ju att föda under saker.

Jag fick panik och började slita ut filtarna och lådorna som jag har under sängen, för att göra det så oskyddat som möjligt.

Då gav hon mig bara en konstig blick, och sedan gick hon iväg igen. Boy, did I feel stupid for chasing her away!

Är det någon som vet hur man vet när det är dags? Visar de på något sätt att nu ska jag minsann gå och föda? Eller mjauar/skriker de högt under själva akten?

Nån som vet? Så man vet vad man ska leta efter?

http://www.miramilaia.se/cleo_ungarnasover_270304.jpg

Bild: Google

Åh, snart kommer vi ha såna här ulliga sötisar hemma här! Jag längtar!
Kommentarer
Postat av: erika

gillar din inställning. =)

2008-03-09 @ 14:08:50
URL: http://yummiemummie.blogg.se
Postat av: Hillan

Jag älskar kattungar, de är så otroligt söta.

2008-03-09 @ 15:50:56
URL: http://hillansplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0