Julen närmar sig

Kom hem för en halvtimme sedan, och har nu hunnit uppdatera mig på mina favoritbloggar, och insett att julandan början nå landet.

Själv är jag nog inte bättre. Julklappar gömmer sig i diverse vrår av lägenheten, mitt sug efter mustiga höstgrytor och soppor har bytts ut mot sug av mustig vintermat, och vinterkappan är framtagen.

Dessutom var det julmarknad i helgen. Från i fredags kväll har jag levt, andats och svettats jul. I scoutskjorta då såklart. Men nu är det över för ännu ett år. I år gick det otroligt bra, vi tjänade mer pengar, och flickorna verkade ha kul.

Om det är någon som har missat det så är jag alltså aktiv inom scouterna, och har varit scoutledare sedan jag var 15 (eller snarare sedan jag var 18, innan måste man vara assistent).

Som vanligt, när man är där länge, får man ta del av saker som blev över, så jag kom för det låga priset av 50 kr hem med en väska från loppis, glutenfria kakor och sockerkakor till Theo, superlyxigt ekologiskt sesamknäckebröd, apelsinmarmelad, massageolja, julklappsettiketter, kokböcker, cd-skivor och en mage så fullproppad av kakor och tårta att det är otroligt.

Visst har det varit jobbigt. Det är det alltid. Visst har jag svettats, svurit och om varannat varit otroligt uttråkad. Men det är värt det. För efteråt vet man att man gjort en bra sak. För barnen, för området och för kåren.

Imorgon börjar julkalendern, och i år är det Anders och Måns som har gjort den, vilket får mig att misstänka att den kommer vara genial!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Julmarknaden i bloggen. Kul! Du och vi kan vara nöjda med helgens insats.

2008-12-01 @ 21:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0