En ledig eftermiddag!

Hurra! Jag är ledig i eftermiddag!

Så skönt!

Och eftersom jag är alldeles uppe i varv efter de hektiska dagarna som varit (och fortsätter imorgon och nästa vecka) så kan jag inte bara sitta still.

Jag kom hem för 1,5 timme sedan och har redan hunnit äta lunch, skrubba spisen och väggarna runt den, dammsuga och våttorka hallen och köket, och städat igenom massa gamla papper och böcker.

Det sista kom jag dock inte så långt med. Vi har nämligen bara en bokhylla, och massa böcker. Den är full. Det får inte plats mer. Så mina böcker får helt enkelt förvaras i högar på golvet tills jag hunnit investera i ett effektivare bokhyllesystem.

Och så har jag en fråga. Svara nu, alla andra husliga människor därute.

Jag har en sovsäck. En mycket fin, dyr och varm sovsäck som jag är mycket rädd om. Tyvärr luktar den äckligt. Så jag tänkte tvätta den. Men den är fylld med dun. Så hur tvättar man en dunsovsäck, för att vara helt säker på att värmeförmågan ej försämras eller att den går sönder? Med tennisbollar? Handtvätt? Kemtvätt?

Inte en chans att jag har råd att köpa en ny, och sovsäckar ska ju tvättas så sällan som bara möjligt för att behålla sin förmåga. SÅ HUR TVÄTTAR JAG MIN SOVSÄCK!?!?
Kommentarer
Postat av: EgoElin

Tvätta den som vanligt på rätt låg värme å tumla den mä tennisbollar :D

2009-04-01 @ 19:55:43
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: EgoElin

Så tror jag..så tvättar vi i alla fall duntäcken på jobbet :D

2009-04-01 @ 19:56:43
URL: http://egoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0