Flytet håller i sig

Idag är jag ledig nästan hela dagen. Superskönt, för då hinner jag göra massa saker.

Som att gå och köpa tidningsställ till de nya bokhyllorna. Och en klänning. Och en massa massa mat. Och gå hem igen. Och inse att klockan bara är tolv, och att man redan hunnit uträtta sina ärenden OCH tvätta två tvättmaskiner.

Det måste vara något fel på mig. Det här kan ju inte vara normalt. Ska inte jag sova såhär dags?

Nu ska jag i alla fall koka lite pasta och äta upp resterna av onsdagens lunch. En ärtsås gjord på rester. Dvs mjölk, buljong och ärtor, för det var allt vi hade hemma.

Men nu har jag varit och handlat, så kylen är full igen! Och färdigstockad inför middagsbesöket jag ska få på söndag (måste bjuda far min på middag som tack för att jag får låna hans bil, förstår ni.)

Har planerat på tabbouleh med linsbiffar och hoummos till varmrätt, och en cheesecake till efterrätt. Ska prova en av de mycket fina vaniljstängerna som min mor köpte med sig från seychellerna till mig. How lucky am I!? En av dem kommer göra sig superbra i en cheesecake, det är jag säker på.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0