Jag är en fusk-vegan!

Japp. Ni läste rätt. Jag har bestämt mig för att bli en fuskvegan.

Ända sen jag var liten har jag velat bli vegetarian, och nästan lika länge har jag velat bli vegan. Vegetarian var liksom bara ett steg på vägen.

Nu har jag inte ätit kött på 6 år, och inte ätit fisk på 5 år. Dags att ta nästa steg. Jag ska bli vegan.

Men eftesom jag är en lat jävel så kommer jag (åtminstone till en början) enbart vara vegan på hemmaplan. Blir jag bortbjuden på middag får jag finna mig i att äta vegetariskt, min familj och släkt tycker redan att det är pest och kolera att laga mat till mig. Men jag ska nog visa dem!

Det här har jag ätit hittills idag:

Frukost: En smoothie på sojamjölk, frysta bär, havregryn och veganskt sojaprotein.
Lunch: En bakpotatis med vegansk pestoröra, hoummus och alfaalfagroddar.

Visst blir ni avundsjuka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjalv var jag vegan i ett och ett halv år, sedan började jag tappa hår :s Var förmodligen inte riktigt mogen för det då men hoppas att jag blir det nån gång i framtiden! Just nu ater jag kött men bara så lange jag ar gravid. Sen ska dom allt få se igen ;)

2009-05-02 @ 18:50:21
URL: http://livetparanchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0