Morotsbröd

Sådär. Nu har jag lugnat ner mig lite och lyckats titta på ett avsnitt av debatt.

Gårdagens, som handlade om socialbidrag, mycket intressant ämne. Vissa argument hade en poäng, andra var otroligt överdrivna. En vacker dag är det kanske jag som sitter där, och försvarar mitt yrke som socialarbetare. Då ni, ska ni få höra på argument.

Medans jag väntar ligger det en deg på jäsning. Har bakat dåligt på senaste tiden, har till och http://www.newsdesk.se/files/08fe4429e1b5dc4df4c4da52015cdaa8/resources/ResourceHiresImage/thumbnails/fifs-320-regnbagefram2_medium.jpgmed köpt två limpor för att jag inte hunnit/haft inspirationen till att baka. Men nu ligger i alla fall en deg med massa rivna morötter i på jäsning.

Mjölblandningen blev en blandning av vetemjöl (ca 50%), rågmjöl (ca 25%) och kornmjöl (ca 25%). Dessutom har jag blandat i en massa krossade linfrön och solroskärnor.

Dessutom har jag rivit i 4 st regnbågsmorötter. Det är ju en kul grejj det, som ni kan se på bilden. Så länge ni är tillräckligt smarta för att tänka bort fisken och salladen och allt annat onödigt förstås. Roligt med morötter i olika färger. Ekologiska var de också.

Jag hoppas på att det ska bli ett saftigt och gott bröd, som man kan njuta av samtidigt som man får i sig massor med nyttigheter. Ett ljust bröd fyllt med nyttigheter, som man kan äta med gott samvete helt enkelt. Trots den höga halten vetemjöl.

Vi får väl se hur det blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0