En huslig helg

Eller typ i alla fall.

Bokade biljetter till Paris i fredags. Den 26 sticker jag och blir borta i fen dagar, vilket ska bli otroligt kul! Kan knappt vänta!

Kvällen blev jobb och suburban kids with biblical names på debaser medis, med Pekka och hennes vänner. Mycket trevligt om jag får säga det själv.

Igår gick dagen mest ut på att sova. Att dricka öl 6 gånger på nio dagar tar på energin, så nu blir det en lugn vecka. Till helgen i alla fall...

Provade mig på ett lite improviserat brödbak igår. Resultatet blev sådär. Ätbart men inte mycket mer. Hade inget socker/sötning i degen, och det resulterade i att den inte jäste sådär jättebra, utan frallorna blev rätt små och kompakta. Så fick jag knåda för hand också, och efter en kvart så orkade jag inte längre, utan bestämde att det var klart.

Nu ska jag bara äta upp dessa frallor (jag har ju betalat för mjölet!) så ska jag försöka igen. Så fort jag får till ett bra recept så kommer det upp här, det lovar jag.

Idag blir det en slappar söndag. Har precis tittat på de nyaste scrubs-avsnitten och njuter av lite bra musik. Måste tvätta en massa. Annars inga planer, vilket är jätteskönt.



Loosegoats - Slotmachines and busted dreams


Kommentarer
Postat av: Per (Pappa) Berg

Att dricka öl 6 gånger på 9 dagar inverkar också menligt på plånbok, renlevnad och magomfång...



I övrigt -kul att du kommer ioväg till Paris. Var rädd om studiemedlen bara.



/Pappa

2009-02-02 @ 09:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0