Bojkotta Israel!

Jag vet att det står hur mycket som helst i alla tidningar och i bloggvärlden just nu om vad som händer i Gaza, och det är en av anledningarna till att jag inte skrivit om det. Trots det har jag läst en hel del.

I lördags var det en stor och landsomfattande strejk, mot Israels intrång i Gaza. Jag kunde tyvärr inte medverka, men bar åtminstone min palestinasjal dagen igenom.

Här har ni ett väldigt intressant och talanda klipp från en reporter i området. Det talar för sig själv...




Klippet hittade jag på Esbatis kommentarer, en mycket läsvärld blogg som jag följt sedan ett par månader tillbaks. Han kommer med många kloka tankar och funderingar från ett vänsterperspektiv.

Det är viktigt, speciellt när man läser bloggar som behandlar politik, att veta hur skribenten vänder sig. Det anser jag i alla fall. Då är det lättare att bilda sig en egen uppfattning om det skribenten skriver, och förstå på vilket sätt texten är vinklad.

Dock överrensstämmer många av mina åsikter med Esbati, men det betyder inte att jag tror honom på orden.

Oavsett så är det en mycket intressant blogg... Så nu fick jag med ett bloggtips också.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0