En glad morgon

Jag gillar att läsa tidningen på morgonen.

Jag gillar att vara glad, inte bara på morgonen utan hela dagen.

Ofta går inte detta ihop.

Idag lärde jag mig till exempel att det kommer vara minst ca 10 år innan östersjöfisk blir laglig inom EU (pga alla föroreningar som länderna kring östersjön släpper ut.

Jag fick även reda på att Israel har sagt nej till ytterliga ett förslag om vapenvila som Hamas lagt fram. Enligt DN är det även bara 13 israeler som mist livet under ockupationen av Gaza (tidigare har jag hört siffror på närmre 40 personer) jämfört med den 1100 palestinier som dödats. Intressant.

Ibland blir man lite trött. Kommer man någonsin få se fred där borta? Eller känna sig trygg med att äta den mat man fiskar upp 100 meter från sitt eget hus?

Stackars världen, jag säger då det. Det är en sjuk värld vi lever i.
Inte konstigt att folk blir deprimerade.
Kommentarer
Postat av: ✿Linda H ✿

visst e det synd om ekorren.. men på sommaren kan hon fånga 4 möss per natt.. och lite fåglar!!!

2009-01-16 @ 12:28:28
URL: http://hogsta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0