En liten morgon

Här är delar av resultatet från gårdagens besök hos Goodstore, vilket gjorde dagens frukost till en lyxig sådan.

Färskpressad ekologisk druvjos är inte det sämsta det. Fläderblomsmarmeladen var även den gos, men kanske lite för söt för min smak. Men en kul sak att prova, absolut!



Måste också påpeka att cola-flaskan i bakgrunden är Theos, inte min. Coca-cola är inget trevligt företag och inga jag stödjer frivilligt.

Nu har jag varit i mataffären också. Blir en liten lyxmiddag ikväll, eftersom jag är ensam hemma. Får passa på att äta det som Theo inte tycker om. Skulle också köpa glödlampor. En jäkla glödlampa (lågenergi såklart) kostan 70 kr. Svindyrt, men de ska hålla i åtta år, så jag får se det som en investering. Jag håller nämligen sakta men säkert på att byta ut alla glödlampor i lägenheten till lågenergi. Två är klara, fyra kvar. Men nu har jag i alla fall en extra i skåpet så jag slipper gå i mörkret nästa gång en lampa går sönder.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0