Nyårslöften

Löften, alltså saker jag vill ändra hos mig själv och min livsstil, och ska göra det bästa för att uppnå under 2009

  • Äta mer veganskt
  • Handla mer ekologiskt (kläder, smink, lotion, tvättmedel osv.)
  • Shoppa mindre. Bara saker jag behöver.
  • Träna regelbundet, sluta med dåliga bortförklaringar
  • Äta bättre, mindre halvfabrikat
  • Bli bättre på att ta med matlådor till skolan/jobbet
  • Gå ner de där 5 kilona som är kvar att gå ner (innebär dock att jag har gått ner 5 kilo under hösten, go me!)
  • Sluta skjuta upp saker så mycket
  • Äta mer säsongsbetonat
  • Äta billigare (inte så mycket fancy ingredienser, se punkten ovan)
Saker jag vill bli bättre på, och öva på 2009.

  • Baka eget bröd
  • Städa
  • Sy (typ laga saker och sy upp byxor)
  • Ännu bättre på att använda ugnen (är rätt bra på rostad potatis/rotfrukter nu, men vill gärna bemästra konsten av gratänger och pajer lite bättre.)
  • Odla egna kryddor
När jag läser igenom den här listan känner jag mig som en fjompig husmor. Men det är jag inte Jag är tuff.

Och jag är inte husmor. Mannen/kvinnan jag nån gång tänker stadga mig med kommer få .göra minst lika mycket. Så det så!

Jämställdhet är det som gäller. Att jag sen råkar vara matlagningsintresserad, och vill hjälpa vår miljö och hälsa har inte med saken att göra.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0