Bilder från Kanada, del 3

Här kommer den sista delen av mina Kanada-bilder. En mycket trevlig del, eftersom den innehåller alla bilder från Canada Day, en dag jag ALDRIG kommer glömma!






Canada Day, den första juli, spenderades i Ottawa som eftersom det är Kanadas huvudstad hade världens hålligång. Festandet började långt innan lunch, och när det efter ett par öl var dags för en eftermiddagsöl på en trevlig liten uteservering (oj vad folk det var!) så var jag väldigt glad. Såhär glad.



Det var fullt med folk. Mer än vad som är med på bilden. Massvis med folk. Och alla var, som ni ser på bilden, rödklädda, dagen i ära!



Bäst när vi gick omkring där bland alla människor började det ösregna. Då gick alla och ställde sig under tak. Utom vi. Vi började dansa. Thriller-koreografin, dansade vi där i ösregnet. Och hör och häpna, random människor kom och dansade med oss, och tillsammans dansade vi alla där i regnet, utan musik, men med stora leenden på läpparna. Mannen i kjol var en av de första som joinade vår dans.



Om ni tycket jag var glad på den första bilden, då ska ni bara veta hur glad jag var här. Och med glad menar jag full. Såklart. Här får ni även se Zach, en av de typer jag hängde med i Ottawa, eftersom han och Jess var väldigt nära vänner. En mycket rolig typ är han, den där Zach.



Jag gjorde det! Jag knöt den där! Med tungan (och kanske lite tänder)! Ha!



På kvällen var det en jättestor live-sänd fyrverkeriuppvisning. Den här bilden (som faktiskt är tagen av mig, tro det eller ej) får symbolisera detta. Och ja, bilden föreställer ett riktigt fyrverkeri.



Men Canada day tog slut. Och dagen efter var det nästan min födelsedag. (den började 18.00 kanadensisk tid, om man räknade när den började svensk tid (jag fick 30 timmar födelsedag!!)). Så jag, Jess och Zach gick till en supertrevlig vegansk gourmetrestaurang. Jävlar vad gott det var!! Och massa gratis fick vi också. Dels för att det var min födelsedag, och dels för att de var nyöppnade och vill få ett gott rykte.

Om ni nånsin är i Ottawa, for gods sake, gå till ZenKitchen! Bästa på länge! Och riktig sommelier hade dem. VI kände oss väldigt vuxna, när han kom fram och pratade vin med oss som om vi faktiskt förstod vad han sa. Men gott var det!

Morgonen efter åkte jag och Jess till Montréal. Och där gick min kamera sönder. Så var det med det. Tog lite bilder med hennes kamera, som jag ska få så snart hon hittar sladden. Men annars är det nu slut!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0