Dagens middag

Blev ju återigen ett receptglapp igår. Det ska vi strax göra upp för genom att posta två recept idag.

Anledningen till att jag inte bloggade igår var att jag hade väldigt fullt upp. Det var nämligen scouternas dag, och som aktiv ledare var jag tvungen att delta, denna gång som funktionär.

Stort grattis till mina tjejer som kom på 6:e plats, miniscouterna som kom etta i sin tävling, och åsa som kom etta i AL-tävlingen för hennes gren.


Det är alltså tre olika grenar, beroende på hur gamla barnen är.


Hursomhelst innebar tävlingen att jag gick hemifrån kvart i sju på morgonen. Och så tidigt orkar jag verkligen inte skriva recept här, hur roligt jag än tycker att det är om kvällarna.

Efter tävlingen åkte jag hem till pappa och åt middag. Blev dock inte veganskt, eftersom jag innan jag kan börja äta veganskt där måste utbilda dem i vad de ska köpa om jag kommer på besök. Jag fick i princip välja mellan att äta quorn (som innehåller ägg) eller senap till middag, och eftersom jag inte kan bli mätt på enbart senap blev det lite quorn.
 
Dessutom har jag lovat att äta alla vegetariska produkter som "skräpar" i deras kyl, innan jag helt slutar.

Idag däremot har jag ätit rester till middag, vilket slutade i en väldigt aptitlig 2 rätters.

Förrätt: Resterna av raviolin med en nerriven morot i. 

Huvudrätt: Sallad på isbergssallad, gurka och oliver, potatisklyftor och salsa verde.

     

PS. Nej, jag åt inte deo:n som ligger bredvid maten. Den var bara där för prydnad.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0