Frukoströra på sojabönor

Blev inget recept igår så jag ska försöka få upp två idag. Vi börjar med lite frukostinspiration.

Igår lekte Theo i köket, för en gångs skull.
Han lagar visserligen mat ganska ofta, nästan lika ofta som jag, men det är sällan man ser honom leka i köket. Det brukar vara jag som springer omkring och rotar i skåp eller lådor på jakt efter just den där smaken jag vill ha, eller konsistensen jag vill skapa.

Målet var en god, mättande, nyttig och billig röra att ha på frukostmackan. Och resultatet blev en mycket god sojabönsröra, som jag självklart tjatat till mig receptet på.

Frukoströra på sojabönor

Ingredienser:
1 burk sojabönor
½ röd paprika
1 msk citronsaft
salt
muskot
chilipulver
svartpeppar

Gör såhär:

Mixa ihop allting till en jämn smet. Ta det lugnt med kryddorna, annars blir det så jobbigt att äta den till frukost!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0