Jag blöder!

Hjälp!!

Försökte vara duktig och laga mat till matlådor och liknande, samtidigt som jag städade badrummet. (konstig kombo, jag vet, men båda var tvungna att bli gjorda.)

Rätt som det var, när jag stod och stekte mina superba bönbiffar (recept kommer ändå, har nog tillräckligt med smet kvar för en portion) så for tallriken där jag samlade biffarna i marken. På vägen ner träffade den papperskorgen. Där stannade hälften av biffarna och tallriken kvar.

 Resten av biffarna lade sig i en fin cirkel runt min fot. Men inte resten av tallriken. Den dundrade i världens fart ner på min fot. Med den vassa kanten neråt förstås.


Nu är det blod i hela köket. Pappa och Theo har båda fått upprörda skriksamtal om hur djupt ett sår ska vara för att behövas sy.


Nu, när jag klämt om foten i tio minuter har jag lyckats stoppa blödningen tillräckligt mycket för att hoppa fram till förbandslådan. Bara för att inse att allt den innehåller är resorb och små rosa plåster med små tjejer på (mycket söta).


Nu sitter jag i soffan, med foten i vädret, och väntar på att Theo ska komma hem med kompresser. Hans skola ligger ju bara en timme härifrån.


Sen ska jag bara stoppa ner foten i skon, och springa till scouterna. Det kommer ju gå bra...
Kommentarer
Postat av: PaxY

Ingen går säker då olyckan är framme...

2009-05-14 @ 12:57:40
URL: http://paxy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0