Jobbig dag

Ibland, när man är ung och student eller arbetare i största allmänhet, måste man ta sig igenom väldigt långa dagar.

På senaste tiden har de här dagarna kommit i genomsnitt tre gånger per vecka, vilket är alldeles för ofta.
Men om ekonomin mår bra av det, så gör väl jag det också. Man får offta sig lite helt enkelt.

Idag gick jag hemifrån strax innan åtta på morgonen. Då hade jag föreläsning. Den var jag tvungen att gå tidigare ifrån för att springa till jobbet. Jag började jobba klockan ett, och slutade halt åtta.

Jag var hemma kvart i nio.

Klockan nio ikväll fick jag middag, endast för att jag har en så snäll rumskompis som lagade middag åt mig, så att den var klar när jag kom hem. Annars hade det typ fått bli snabbnudlar till middag, för det finns ingen chans att man orkar laga mat efter en sån här 13-timmarsdag.

Nu, efter denna fem minuters blogg-paus, måste jag gå och plugga. Än är inte måstena slut. Men men.

Blir inget riktigt recept idag. Bara en snabb lunchlåda, som jag påtade ihop snabbt igårkväll för att äta till lunch idag.

Såhär gör man den lunchlådan.

Smält lite veganskt margarin i en kastrull och häll i lite maizena. Häll på sojamjölk, och en liten skvätt sojagrädde. Häll på massa fryst spenat och låt det hela koka upp. Tillsätt majs, ärtor, broccoli eller vad för andra grönsaker du nu har hemma. Koka pasta. Lägg alltihopa i en matlåda, som du tar med till jobbet/skolan.
Kommentarer
Postat av: EgoElin

Ooh..jag vet hur du har dä..jag har pluggat PÅ jobbet idag..gäller å effektivisera!

Tycker vi är duktiga!!

2009-05-14 @ 19:15:41
URL: http://egoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0