Kikärtsröra

Här kommer ett enkelt recept som är lätt att göra, lätt att använda, nyttigt. Funkar lika bra till frukost som till mellanmål.

Kikärtsröra

Ingredienser

1 burk kikärtor
ca 1 msk citronsaft
ca ½ dl olivolja
salt
svartpeppar

spiskummin
koriander
paprika-krydda
cayennepeppar


Gör såhär:

Skölj av kikärtorna under rinnande vatten.

Mosa dem lätt med en gaffel. Häll i citronsaften och olivoljan, kryddor efter smak (mindre om hoummusen ska ätas till frukost) och blanda tills allt är jämt fördelat.

Ät med bröd eller grönsaksstavar.

Själv åt jag det på rågskorpor tillsammans med ruccola och paprika. Ett enkelt, mumsigt och nyttigt mellanmål, där det dessutom blir tillräckligt över till frukost imorgon.
Kommentarer
Postat av: Ida

Har detta förvandlats till en matlagningsblogg? ;)

Den här kikärtsröran måste jag nog prova att göra nån dag, såg ju inte alltför svårt ut. Har precis lärt mig att äta kikärtor och nu tycker jag det är riktigt gott :)

Är du vegetarian?

2009-05-04 @ 23:35:17
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0