Rabarberpaj

Här kommer ett recept på en enkel och god rabarberpaj, perfekt att slänga ihop vid oväntat besök.

Rabarbersmulpaj

Ingredienser:

3-4 stjälkar rabarber
100 g margarin

3 dl havregryn
1,5 dl råsocker
1 msk vaniljsocker

Gör såhär:

Skala och tvätta rabarbern, och skiva den ganska tunt. Lägg den i botten på en ugnsfast form och häll på 0,5 dl råsocker. Rör runt så att sockret fördelar sig jämt.

Blanda ihop övriga ingredienser till en deg, och smula den över rabarbern.

In i ugnen på 200 grader i 15-20 minuter.

Avnjut med vaniljglass, vaniljsås eller vispad grädde. Eller bara som den är!
Kommentarer
Postat av: Sofia (Sörensen)

Hej Ingeborg! Mums vad gott allt i din blogg låter, utom magsjuka o när det sprutar blod åt alla håll o sånt! Det var jättelänge sedan vi sågs så får jag bjuda in mig själv på middag någon gång? Vill ha nått kulinariskt och veganskt då tänkte jag mig! =) Du får förresten jättegärna komma o plocka rabarber i vår trädgård! Väldigt ekologiska! Skrev dit mitt efternamn nu åxå så du vet vilken sofia det är som plötligt dyker upp från ingenstans och älskar din blogg och vill ha mat. fast egentligen vill jag nog ha en hel matlagningskurs! Jaja, du ska inte få en hel uppsats här. Natti natti på dig! Pusspuss!

2009-05-25 @ 21:53:05
Postat av: Sofia (Sörensen)

Meen!N nyss skrev jag en jättelång uppsats-kommentar där jag hyllade din blogg och ville bjuda in mig själv på middag och gå matlagningskurs. Men sen försvann kommentaren när jag postat. Fan! I kommentaren nämde jag även att du får komma o plocka rabarber hos mig om du vill. Du skulle faktiskt säketr kunna gräva upp en planta o planera på balkongen! =) Hoppas de går o posta nu! Pusspuss

2009-05-25 @ 21:56:51
Postat av: Fia (igen)

Okej, jag igen. När jag postat min kommentar för andra gången så kommer den första upp. Vad gör jag för fel? Var bara tvungen o skriva en tredje för o se om den andra kom upp då...Hmm Hehe! Puss!

2009-05-25 @ 21:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0