Sol och plugg

Jag har en jättestor hemtenta som ska in på onsdag.

Det betyder att jag idag entrar den så kallade "tenta-koma-fasen". Där jag enbart pluggar, och knappt nånting annat.

Den här gången har det kännts jobbigare än vanligt. Det är så otroligt svårt att sitta hemma och plugga när vädret är så fint, och alla vänner pratar om glass i parker, grillning i parker, kubb där, och promenader där.

Men! Jag har en ny bästa vän. Den heter balkongen. Ut med en stol. Använda en gammal kartong som fotpall. På med bikinin och shortsen. Fram med böcker av Bordieu och Foucault. Ett stort glas saft vid sidan om en.

En frodande balkonglåda, två krukor med gräslök och persilja som växer så det knakar, den vackra (men otroligt uttorkade), jag fyndade i morse på daglivs och den vackra utsikten över rålambshovsparken hjälper bara atmosfären.

Jag har hittat min egna lilla oas!

Bilden gör dock inte balkongen rättvisa.
På bilden ser den faktiskt stökig ut, vilket verkligen inte är fallet. Ett improviserat blombord, en blomlåda, en påse som innehåller jord, och en stol är allt som finns där. Stolen åker dessutom in när den är färdiganvänd.

Dessutom kan man inte se utsikten, vilket faktiskt är det bästa med min balkong. Man har ju lite tur som bor på 7e våningen om jag får säga så. Och solen lyser som aldrig förr. Jag måste snart gå in känner jag, innan jag bränner mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0