Tacotortilla

Idag blev det en vegansk tappning av tacos, med refried beans och sallad. Passar även jättebra som picnicmat, då slår man bara in den och tar den med sig.

Enkelt, snabbt, nyttigt och supergott! Lätt att bjuda på också, om man har vänner som är lite kinkiga med vegansk mat eftersom det inte riktigt "märks" att den är vegansk.

Tacotortilla

Ingredienser:
1 burk kidneybönor

paprikakrydda
chilipeppar
Koriander
Gurkmeja
spiskummin
salt
peppar

Tortilla
Majs
Gurka
Tomat
Paprika

Isbergssallad
Salsa
Naturell sojayoghurt

Gör såhär:

Börja med de refried beans. Häll lite rapsolja i en panna och låt den bli varm medan du sköljer av bönorna. Häll dem i pannan och låt dem steka. Blanda ut kryddorna i ca ½ dl vatten, ju mer kryddor, desto starkare. Häll på kryddvattnet och stek under omrörning tills allt vatten är borta. Mosa gärna några bönor mot kanterna så att det bildar ett slags "klet" mellan de andra bönorna, och blir som en röra.

Lägg lite bönröra tillsammans med finhackade grönsaker, lite salsa och lite soyayoghurt i en tortilla och vik runt.

Färdigt!
Kommentarer
Postat av: Ida

Vad gott det ser ut!

Ja jag ska definitivt prova röran, har inhandlat kikärtor nu :) Själv är jag halv-vegetarian eller vad man ska kalla det. Äter fisk och skaldjur men inte annat kött. Det var nånting jag började med för bara några månader sedan.



Men det känns som att jag aldrig skulle kunna klara mig utan ägg och mjölk, osv.. Får man fråga varför du bestämde dig för att bli vegan också..?

2009-05-05 @ 23:33:32
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0