Dagens middag

Hej alla glada typer där ute!

Idag har varit en fantastisk dag.

En jätteintressant föreläsning om vad en välfärdsstat är och vad socialpolitik är. Vår lärare i den här kursen är så bra!

Sen möta upp Rebecka för lunch på 44:an. Gott, billigt, veganskt och trevlig miljö med bra bakgrundsmusik. Om man gillar den typen av ställen i alla fall. Blev en grillad smörgås med pesto rosso, och en kopp te med blåbärspaj med vaniljsås till efterrätt. Super duper.

Sen gick jag och Rebecka omkring på stan i ett par timmar på jakt efter en ekologisk och vegansk ansiktskräm. På affären Gryningen på folkungagatan hittade vi till sist en. Och för bara 70 spänn dessutom! Ska berätta hur den känns när jag provat den lite mer.

Ett jäkla spring i diverse ekologiska affärer men sånt är bara roligt!

Sen kom jag hem, och det blev middag. Enkel och mycket god middag idag!

Middagen bestod av potatisklyftor, naturell tofu stekt med salt och peppar, vegansk salsa verde och stekta tomater med balsamvinäger.

Jättegott!

Recept till såsen hittar du här.

Tofun skar jag bara upp i tunna skivor, kryddade med lite salt, peppar och basilika, och stekte tills den blev gyllenbrun.

Tomaterna delade jag på hälften, pepprade lite på snittytan, stekte tills de var genomstekta och droppade till sist över lite balsamvinäger precis innan servering.

Vilken härlig dag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0